Weight Watchers Flex, 1 maand later.

Mijn eerste maand Weight Watchers zit erop en ik vertel jullie graag hoe het tot nu toe verlopen is.

Goesting vs. honger.

Het belangrijkste voor mij tijdens dit programma is dat ik geen honger heb en bewuster eet. Ik kan jullie met volle overtuiging zeggen dat ik beide doelen gerealiseerd heb. De afgelopen maand heb ik alle rommel geschrapt uit mijn voeding, ook al was het niet zo gemakkelijk. Ik heb dagelijks 23 punten en liefst ga ik er niet over.

De eerste twee weken had ik enorm veel goesting. Goesting in alles wat ongezond maar ongelofelijk lekker is. Chips, koeken, snoepen, pizza, frieten, noem maar op. De gedachte eraan deed me watertanden. Het was zeker niet gemakkelijk. Honger heb ik tot op vandaag nog niet gehad, ik vond naar mate de tijd verstreek een goede balans.

Kilo’s.

Vlak voor ik begon met WW verloor ik 1 kilo, een hele belangrijke voor mij op emotioneel vlak.

De eerste week heb ik keihard doorgezet. Mijn goesting aan de kant gezet en gezond geknabbeld. Het resultaat was mooi, ik verloor 1,3 kilo.

Week twee was moeilijker. Ik heb toegegeven aan de pannenkoeken met Nutella en dat leverde me maar een halve kilo verlies op.

Week 3 was een topweek voor mijn gewichtsverlies. Ik verloor 2,2 kilo op 1 week tijd, mede door de kleine voedselvergiftiging die ik opgelopen had. Ik heb 3 dagen heel weinig kunnen eten.

Week 4 is vandaag geëindigd. Ik woog mezelf deze ochtend al. Ik voelde het al aankomen, het is een slechte week geweest. Ik verloor geen enkele kilo maar kwam er eentje bij. Dat is niet zo erg, ik weet waardoor het komt. Tijdgebrek heeft me tot de belegde broodjes gebracht, goesting heeft me tot aan de McDonalds drive gebracht, een beetje zenuwen tot aan de koekenkast.

Doelen.

In mijn vorige bericht lazen jullie dat ik vooral bewuster wil worden van mijn voeding en dat ik wel blij zou zijn als er 5 kilo van af kan. Ondertussen zijn mijn doelen verzet. Ik wil een totaal van 12 kilo kwijt. Dat moet lukken!

Het programma.

Het WW flex programma is voor mij eigenlijk heel gemakkelijk. Er zijn zoveel voedingsmiddelen die 0 punten zijn, waardoor je lekkere gezonde maaltijden kan maken die niet zoveel punten zijn.

Beweging.

Ook is het belangrijk om genoeg beweging te hebben. Gelukkig heb ik een actieve job. Daarna ben ik begonnen met lopen, situps en squats.

Energie.

Mijn lichaam is positief geëvolueerd. Ik ben een pak energieker dan ik ooit had durven denken. Het dipje rond 14u is volledig verdwenen, ik ben 1 brok energie.

Volgende maand geef ik jullie opnieuw een update. Wie mij volgt op Instagram (@mamavantweeblog) heeft vast wel gezien dat ik ook in mijn stories een wekelijkse update geef.

Xoxo

Charlene

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *